"Av med mössan och ut med tummen Frida!"

2010-11-28 @ 04:05:12
Fredagen blev en Daniel & Frida kväll i all ära. Ingen kan festa som oss, så spontant, så oplanerat, så random, så överallt och ingenstans - så sjukt kul.



Fredagskvällen började på en korridorsfest hos Maria. Vi drack vin och någon märklig bål som påminde väldigt mycket om varm sangria (med som tydligen inte var sangria.) Något glas senare styrde vi siktet mot Åhlidhem där min gamla MKV klass hade fest och firade Johanna som fyllde år. Att få tag i en taxi skulle dock dröja över en halvtimme och bussen lyckades vi precis missa. Danne försökte lifta - men utan framgång tills han bestämde att jag skulle vara lockbete istället. "Av med mössan och ut med tummen Frida" Skriiiee - första bilen stannar och vi tog oss snabbt till nästa fest.



Omkring halvtolv skulle alla till Corona - så även vi var planen. På vägen mot Corona får jag dock ett samtal från Emmy som lät ungefär såhär:
Emmy: Frida var håller du hus, jag är ensam i garderoben.
Jag: Jag festar, jag jobbar ju först nästa helg.
Emmy: Men va? Du är då schemalagt ikväll!
Jag: Ops, men vi är ju typ påväg till Corona nu :S
Emmy: Frida....Jag skulle INTE dyka upp här onykter ikväll om jag vore du

Tvärstopp i snön. Tittar på Daniel. "Stan" nickar vi och försvinner. Knappt hinner ordet svarttaxi nämnas innan jag langar över mössan till Daniel och sticker ut tummen. Napp på första försöket igen. Katjing!

Vi drar först till Rex men då det är 27+ svänger vi och drar till Allstar där vi sedan stannar resten av kvällen. Snöjvar som stjärnor och dricker fler rom & gingerale än vi behöver.









Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-