Tillbaka till verkligheten

2010-11-24 @ 09:21:24
Jag behövde verkligen den där resan. Så galet mycket. Den var bättre än jag någonsin kunde förutställa mig.Det är ingen idé att skriva om den för inga ord kan beskriva den rättvist. Jag låter bilderna (som kommer senare) tala för sig själva.

Att vara hemma i Sverige igen är sjukt förvirrande. Det är som då man var liten och hade en jättebra dröm varpå man blir brutalt väckt av en tjutande veckarklocka. Från att inte ha haft ett enda "måste" på två veckor ska man tillbaka till reality. Skola, jobb, kompisar, polisanmälan, kirra nytt körkort, handla julklappar, plugga inför tentan - migrän.

Dessutom är jag ännu mer förvirrad än vanligt. Igår skulle jag köpa lite vin till mig och Karin efter jobbet. När jag köat klart inne på systemet och ska betala inser jag att jag inte kan legitemera mig. Ba "Öh alltså mitt körkort blev liksom stulet i Kina förra veckan" (O'boy, do I get a penning for every time I hear that!) Det låter faktiskt som en sjukt patetisk B ursäkt för någon som inte fyllt 20, fast den var sann. Inte hade jag passet på mig heller. Jag bläddrade febrilt bland mina kort tills dess att jag hittade mitt dykarcertifikat vilket jag fiskade upp. Tack och lov hade systemet killen också ett dykarcert så det gick vägen och vi fick vårat vin.

By the way, jag var absolut inte under några omständigheter det minsta onykter under föregående inlägg. Inte det minsta....






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-