Frukostmorfin???

2010-11-30 @ 09:01:04
Karin sitter vid köksbordet då jag skuttar in med apbyxorna och serverar mig själv en stor kopp kaffe.

Karin: Jag har jätteont i huvudet
Frida: Stackare! Vill du ha en treo?
Karin: Ja gärna!
Frida: Hur ont har du?
Karin: Ont
Frida: Jamen räcker det med en vanlig troo eller ska du ha en treo-comp?
Karin: Jag vet inte, vad är skillnaden?
Frida: Vanlig treo hjälper mot vanlig huvudverk. Comp är......en mindblower. Det är nästan som att vara drogad. Den tar bort precis all smärta i hela kroppen och man känner sig liksom fjäderlätt. Som om man vägde 10kilo. Men en sådan bör du bara ta i yttersta nödfall, typ om du har så ont att du inte tar dig upp ur sängen.
Karin: Oj, vad inehåller dom?
Frida: Jag vet inte, något starkare än treo. De är ju receptbelagda.
Karin: Kollar du inte sådant?
Frida: Nja ibland. Comp är ju ganska vanliga ändå.
Karin: Hmmm, langa hit dem så får jag se

Jag hämtar de två treorören och Karin googlar.

Karin: "Det står här att en av de verkande substanserna, kodein omvandlas till Morfin i kroppen. Dock inehåller en tablett en ganska liten mängd. Läkemedlet är inte narkotikaklassat. Fast de är beroendeframkallande. "
Frida: Aaah, well that explains it! Fancy for some morfine do we?
Karin: Nääää - så ont har jag inte. Jag tar en vanlig.






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-