Chelsea - Arsenal

2010-10-04 @ 14:09:14
Jag har äntligen fått farsan att ta sitt förnuft till fånga och skaffa viasat så att jag kan se PL och CL hemma hos mina föräldrar. Tyvärr dröjer det någon vecka innan det är i ordning men farsan var schyst och hängde med mig till Allstars och såg matcherna igår. Det blev betydligt mer ekonomiskt än då jag tvingade med mig brorsan. Det var riktigt trevligt, bra stämning och god mat. Dessutom var det tveklöst den bästa matchen jag sett i år. Två storlag i krig och en domare som sannerligen inte använde visselpipan i onödan. Det var både stämplingar och straffsituationer som passerade ostraffade, men det var i alla fall jämt orättvist mellan de två London lagen. Dessutom blir matcherna så mycket bättre då spelet får flyta fritt utan en massa uppehåll och avblåsningar. Igår var det offensiv brittisk fotboll när den är som allra bäst. Jag får gåshud bara jag tänker på Didier Drogbas mål. Helvette vilken grym bollkontroll han har.

Tyvärr gick det inte lika bra för Gnaget vilket svider innombords. Jag får trösta mig med att jag åtminstone inte bor i Stockholm. Det är synnerligen en mardröm att behöva vakna upp en kall, regnig måndagmorgon efter ett derby man förlorat och behöva gå till jobbet eller skolan för att få det i ansiktet om och om igen. Nej-kämpa Gnaget!







Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-