En ödesdiger vattenmelon

2010-10-13 @ 21:47:34
Om man begår en felaktig handling, hur länge är det då rimligt att straffas för detta? Det beror väl på graden av felaktiga handling man begått. Fast i en värld med mördare, våldtäcktsmän och pedofiler- anser jag det som en relativt oskyldig felaktig handling att missa att scanna in en bit vattenmelon för 11 kronor på Ica Maxis självscanningstjänst. Är det då verkligen rimligt att jag ska straffas så hårt för denna lilla petitess? Av det senaste 20 gångerna jag handlat har jag åkt på avstämning säkert 10 av gångerna, trotts att jag inte missat att scanna så mycket som en frukostflinga sedan incidenten med vattenmelonen. Anledningen till att jag väljer att använda självscanningsservice är att jag vill att det ska gå snabbt och enkelt. Ironiskt nog slutar det nu upprepade gånger medan att jag finner mig själv tvingad att uppsöka personal, köa, lasta upp alla varor, få dem scannade på nytt, packa ihop dem igen då jag verkligen har bråttom.

Nej vet ni vad! Ett gott råd till er alla stressade människor därute. Glöm för all del inte att kolla så att vattenmelonen finns med på scannern då ni handlar!!!






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-