Ilandsproblemet - en mindre smarrig firre

2010-10-07 @ 14:32:17
Mina föräldrars matvanor har börjat bli litet av en nagel i ögat på mig. Det snålar inte på råvarorna nu då jag flyttat hemifrån. Medan jag själv hakar mig fram på Euroshopper och gratis bananer så gott som det går verkar familjen knapra noshörnings bringa, entrecote, alligatorsvans, lamfilé och strutsbiff om dagarna. Pirayan (det är så jag kallar min mamma) är dessutom grymt duktig på att laga mat. När jag blir bjuden på middag hos mina föräldrar (det vill säga då jag ringer och gnäller och bjuder in mig själv) förväntar jag mig därför någonting fantastiskt gott.

Hur besviken blir jag inte då jag kommer hem och får torsk? Torsk är den tråkigaste fisken i hela världen. Det kan vara gott med rätt tillbehör, men fisken i sig smakar verkligen ingenting. Den bara påminner mig om de dagar i låg och mellanstadiet då man hungrig som en varg besviket skyfflade upp en vit opersonlig klump på tallriken. Som jag vill minnas var det torsk i allt, torskblock, panerad torsk, torskfilé - lika tråkig och smaklös i alla former. Att fiskstackaren sedan blivit utrotningshotad är väldigt tråkigt, men varför kan folk då inte bara sluta upp med att köpa torsk? (Lägga slantarna på lax eller marulk istället - som faktiskt smakar någonting) Inse fakta, torsk varken har, eller kommer någonsin att vara fantastiskt gott.






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-