Nysningsfilosofi en torsdagsförmiddag

2010-10-28 @ 10:37:07
Jag är lite lame på det sättet att jag är så klassisk i allt. Vad det än gäller - jag gillar alltid klassikerna. Jag till och med nyser klassiskt tydligen. Imorse sa min rumskompis Karin "Frida du är nog den ända människa jag känner som verkligen låter Atjoo när nu nyser".

Det fick mig att filosofera lite över saken, det här med nysningar är intresant. Min mamma vill man inte vara i närheten av då hon är snuvig. Hon uppbringar ett falsettljud i omänskliga desibell, "OOAAAOOO" låter hon. Ingen som befinner sig inom tre mils avstånd kan låta bli att flyga en meter rakt upp i luften av förskräckelse. Man kan lätt missta ljudet för att hon blir anfallen av en tremeters man med vapen. Min pappa däremot nyser väldigt lågmält. Han kurar ihop sig, rynkar på näsan ger ifrån sig ett "headtjo". Vad det gäller Gremelinen har jag för mig att han är en sån där som bara låter "Tshi" då han nyser.

Men tillbaka till mina nysningar. Jag undrar om jag låtar "Atjoo" för att jag har läst att det är så det ska låta då man nyser eller om jag bara rent biologiskt låter så då jag nyser? Mest av allt undrar jag om det inte skulle vara mer givande att plugga inför tentan på fredag istället för att skriva ett blogginlägg om nysningar.....






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-