Halloween

2010-10-31 @ 22:48:38

Förutom julen är nog Halloween den roligaste högtiden jag vet. När jag var liten var Halloween-fest obligatoriskt i kompisgänget. Vi nästan slogs om vem som skulle ha dem. Det var utklädnader, spökmaränger, skräckfilm, och så förstås bus eller godis.
Inte mycket förändrades i högstadiet förutom att jag, när jag blivit för stor för att själv plinga "bus eller godis" vände på rollerna och busade med barnen. Jag minns speciellt en Halloween i åttan när jag, Emmy, Rebecca och Annica ägnade timmar åt att "förbereda". Vi hade köpt en massa äckligt bluffgodis på buttricks - men det hindrade oss inte från att även göra egna. Vi tillbringade säkert två timmar med att varsamt öppna centerchoklad och fylla dem med ättika, chilli, tabasco och mjöl samt att maskera inlagda gurkor i choklad och rulla dem i strössel. För varje grupp barn som kom och plingade på bjöd vi inte bara generöst av bluffkaramellerna utan vi hade dessutom olika skräcknummer inrepeterade. En död kropp, dörrar som öppnade sig själva, någon som klagade och krafsade inne ifrån garderoben och någon som smög runt huset och skrämde barnen när de skulle gå.

Idag fyller jag 22 om drygt två månader men Halloween är fortfarande bland det roligaste jag vet. Att jag tyvärr var tvungen att jobba framemot 11 hindrade mig inte ifrån att gå all in på maskeradfronten. Som tur var hade Corona skräck-tema så de flesta i personalen var utklädda. Igår var jag Corpse bride. (Mycket passande på Halloween eftersom att gifta mig är ungefär det mest skrämmande jag kan tänka mig.) Jag bar en vit brudklänning, handskar och slöja inkletad i smuts och lera med ett blodigt skotthål i pannan. Det sjukaste var på jobbet då säkert 15 personer (även tjejer) kom fram och sa att jag var väldigt sexig. Det är inte det att jag inte blev smickrad, mitt ego spann som en liten kattunge, men vad har folk för surrealistisk verklighetsuppfattning? Liksom hallå, stället var fullpropat med smokin hot vampyrer, cowboys, policer, djävular och sjukskötersor och jag föreställer ett smutsigt, dött och blodigt lik. Kanske är det jag som legat och sovit förlänge och missat att nekrofili är på modet.



Postat av: Daniel

Du var ashet :) sno bilden från min blogg och lägg upp !

2010-11-02 @ 20:10:34
URL: http://hastigt.blogg.se/




Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-