Kontaktlinser? Yummie!!

2010-09-21 @ 21:13:51

Imorse lyckades jag med fenomenet att dricka upp mina kontaktlinser. (Detta har hänt mig en gång tidigare men det var för säkert tre år sedan då jag var full och hade lagt dem i ett glas som jag senare trodde var vatten.)

Imorse gjorde jag en deja vu, men den här gången måste Karins katt vara den skyldiga. Jag hade ställt en stor mugg kaffe med mjölk på mitt skrivbord obevakat medan jag gick in i köket för att göra iordning några smörgåsar. Då jag kom tillbaka började jag dricka kaffe medan jag letade och letade efter min linsburk som jag alltid brukar ställa på min skrivare. Jag noterade svagt att kaffet var ovanligt salt men tänkte att det förmodligen bara var min rumskompis som köpt en ny sort. Plötsligt känner jag hur någonting litet och slemmigt slinker ner för strupen med kaffet. Jag blir lite äcklad men skakar av mig det som att mjölken måste ha klumpat ihop sig. Så jag fortsätter dricka tills min mun stöter i någonting hårt innuti kaffemuggen. Jag tittar ner och upptäcker min öppna linsburk simma omkring därnere och inser att jag just slurplat i mig åtminstone den ena av mina kontaktlinser.

Seriöst, är det någon annan där ute som lyckas med sånnt här?







Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-