Rafting

2010-09-15 @ 21:50:16
Förutsättningarna för dagens forsränning hade inte kunnat bli mycket sämre. Jag har jobbat natt samtidigt som jag haft skola så jag har inte sovit mer än fyra timmar per natt de senaste två nätterna. Vi höll inte på att få tag i en bil att ta oss dit i, sen blev Stefan sjuk och vi var för få för att ränna innan Åsa hakade på. Dagen till ära gav oss även kyla och kallt ihärdigt regnande.

Trotts detta måste jag säga att det var fantastiskt underbart. Utsikten längs älven var strålande med höstens alla färger. Visste ni förresten att vindelälven har den bästa forsränningen i hela Europa? Det är ganska coolt med tanke på att det bara kostar 400kr och ligger en timme från där jag bor. Egentligen var vattennivån tydligen alldeles för låg för optimal forsränning såhär års men jag skrattade så jag fick ont i magen då vi krängde och gungade bland vågor och vattenfall. Vi bestämde oss för att ränna igen till sommaren då skogsvattnet och bergsvattnet kommer.

Dock måste jag investera i en egen våtdräkt. Det suger att vara lång och spinkig när man ska låna våtdräkter. En våtdräkt ska sitta så tajt som möjligt och nära kroppen för att man effektivast ska hålla värmen. I likhet med då jag dyker valde ansvarig ut en våtdräkt i storlek 42 för att täcka min längd. Normalstorlek för mig är 34 så den hängde som en sopsäck och släppte in otäckt kallvatten i ett.




Jag och Em peppar i bilen påväg mot Vindelälven


Vi kände oss grymt sexiga i våran nya outfit


Jag i min aldeles för stora våtdräkt. Det syns inte på bilden men jag
fick värsta luftbuble-snoppen.


Åsa var lite outsider med grön hjälm.


Sam och Märta.

Jag var hur nöjd som helst efter dagen men väldigt frusen. Det var skönt att få komma hem och krypa in i Ap-byxorna. Jag tror inte jag berättat för er om Ap-byxorna i bloggen. "Ap-byxorna" är jordens mest fulländade klädesplagg jag fick av min kompis då hon varit i London. Dom är turkosa i fleece, med små små apor och rosa stjärnor på. De gör mig alltid lika barnsligt glad och förtjust att få ta på mig dom och jag missar inte ett tillfälle att använda dem. Nu ska jag och apbyxorna ta igen lite förlorad sömn.



Godnatt på er!







Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-