Round 4

2010-09-12 @ 13:28:57
Eftersom jag inte själv har viasat och efterson farsan envisas med att ha canal + framför viasat så har jag börjat ta för vana att dyka upp framför min bästa kompis pojkvänns TV då det vankas PL.

Jag tyckte nästan lite synd om West Ham igår. Tre mål varav två i fel bur och så en ny tavla av Robert Green liknande den i VM. Jag drog slutsatsen efter gårdagens match att Green helt enkelt missat lektionen i målvaktsskolan där man får lära sig att det är meningen att man ska hålla fast bollen efter att man har fångat den. I övrigt var det en ganska lame match. Eftersom Chelsea hittills inte stött på hårt motstånd blir det intressantare framöver. Jag ser fram emot omgång 6 då vi möter Manchester City. Då blir det enklare att bedömma hur Chelsea ligger till spelmässigt. Jag hoppas verkligen Manchester C misslykas kapitalt i år som bevis på att ett lag består av mer än dyra spelare. (Jag är väl i och för sig inte den som ska yttra sig om lagprostitution eftersom jag håller på Chelsea).

Jag tycker egentligen det är lite tråkigt att engelska ligan blivit så internationell. Visst är det roligare att se ju bättre fotbollsspelarna är men igår då vi slog över till Arsenal-Bolton en snabbis blev den enda engelsmannen på planen för Arsenal precis utbytt. Det känns lite märkligt att spela i engelska ligan utan engelsmän liksom.

Ikväll får vi se hur det går för Pool, jag tror spelmässigt det blir en mer spännande match än gårdagens.






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-