Dålig karma och onomatopoesi

2010-09-09 @ 18:19:18
Min dag började med att min extremt dåliga karma ställde till det för mig. Jag hade missat att vi inte hade någon föreläsning idag. Klockan fem över nio la jag rabarber på en finfin plats i hörsal A i mitten långt fram. Jag drog fram alla mina ekonomiböcker och ritade några grafer i övningsboken medan jag väntade på att lektionen skulle börja. Platserna på sidorna om mig blev snabbt upptagna och den akademiska kvarten hade nästan nått sitt slut då jag noterar att jag inte känner igen någon i klassen. Kvart över kliver en främmande lärare in och börjar tala om barn med Damp och trafiken.

Det var inte ekonomerna som hade föreläsning utan några andra. Vet inte riktigt vilket program Damp och trafiken lektioner hör till. Och där satt jag fastklämd mitt i hörsalen. Jag kunde inte heller resa mig, ställa till värsta blondin scenen, avbryta föreläsaren och ba "Oj ursäkta, jag går ju inte det här programmet, fel sal" och tvinga 20 personer att resa sig och fälla upp sina bord så jag kunde komma förbi.

Så jag fick sitta där en timme tills det blev rast varpå jag inte kom tillbaka. Men jag har lärt mig ett nytt ord idag i alla fall. Onomatopoesi, det är ett ord för de ord som låter som det dom beskriver. Typ ordet "knarrar" beskriver ljudet "knarr" "droppar" ordet "dropp" och krash då någonting går sönder. Så nu vet ni det i alla fall!






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-