Äckliga Barcelona

2011-04-28 @ 21:18:54
Igår såg taggade jag hela dagen för Real - Barcelona och vad händer? Jo Mourinho fick som vanligt möta Barca med en man för lite. I vanliga fall ogillar jag barca men just nu avskyr jag dem verkligen. Barcelona är ett helt otroligt lag med obeskrivlig kapacitet där varje spelare ensam står ut för sig själv så varför, varför, varför måste varenda jävla domare i hela UEFA hålla på och snutta med dem??? Allt ska ske till Barcelonas fördel. Att Van Persie inte stannar upp i sitt avslut mot mål för att försökra sig om att han inte är offside - solklart kort - Kan väl inte vara några som helst problem att höra en visselpipa med 95 000 åskådare? Han hade ju inte behövt bli så kinkig över strypgreppen han fick så att han försökte peta ut ögonen på sin motspelare innan. Och Real - den olycksaliga stämplingen i samband med försöket att sno bollen var ju absolut det värsta som skedde under matchen, solklart kort där också. Eller inte....Fördelningen med gula kort och frisparkar orkar jag inte ens gå in på.

Mest av allt retar jag mig på Lionel Messi just nu. Jag verkar vara den enda människan på hela jorden som inte avgudar killen. Visst, han är en konstnär med bollen och ja, jag skulle nog säga att han är kanske världens bästa någonsin - men - det är liksom allt som finns där. Vem är Messi förutom killen med fotbollen? Vad har han för drömmar, intressen, ambitioner, rädslor - ingenting. Sålänge han får spela fotboll är han glad säger han. Han påminner mig om en hund med en pinne. Sålänge han har sin boll så är han nöjd. Man kan likna honom med en vagel i ögat. Liten, märks nästan inte, men är liksom där och irriterar i synfältet hela tiden. Varför är det ingen journalist som kan avguda A.I.K. eller Mourinho istället, allt med en personlighet och som lever skall tydligen hatas i sportjournalistiken....






Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-