Minnesvärda möten

2011-05-04 @ 17:09:25
Stockholm är en märklig stad på många sett. En sak är dock säker - och det är att man aldrig behöver vara rädd för att bli uttråkad i den här staden för det händer ständigt någonting någonstans. Med så många människor är man med om många minnesvärda möten. I söndags hoppade ingen mindre än Robyn på min buss - as coolt. I måndags däremot greppade en äcklig fullgubbe tag i mitt lår i vasaparken - mindre coolt.
Veckans roligaste möte var nog Diana med om igår. Hon hoppade på tunnelbanan och satte sig mittemot en utvecklingshämmad kvinna och hennes personliga assistent. Assistenten pratade med kvinnan som inte lyssnade på ett ord utan istället var som hypnotiserad av Dianas fötter. Den utvecklingshämmade kvinnan fortsätter att stirra på Dianas fötter i flera minuter innan hennes assistent tar henne i handen och förklarar att de är dags för dem att kliva av tåget. De reser sig upp och kvinnan som fortfarande har blicken fäst på Dianas skor handlar blixtsnabbt när hon plötsligt tar sats och stampar Diana på tårna.

Stockholm <3







Kom ihåg mig?







Trackback
-Info-



-Hej jag heter Frida och bor för tillfället i Umeå där jag studerar till Journalist. På min lediga tid gillar jag att dyka, se fotboll och umgås med vänner. Den här bloggen handlar om mig, mitt liv, min katastrofala klumpighet och min vardag. Välkommen!

-Kontakt: [email protected]

-Kategorier-

-Arkivet-

-Länkar-

-Translate-

-DesignBy-